.

 

 

 

 

 


.

PITANJE: Es-selamu alejkum! Jedna moja prijateljica već duže vrijeme ima određene psihičke probleme i probleme sa suprugom, 

svjesna težine stanja u kojem se nalazi i silno želeći izlječenje, na nagovor drugih članova porodice, spas je potražila u odlasku ženi koja saljeva strave, koja joj je, između ostalog, dala sapun na čijoj je sredini probušila rupu, rekavši joj da se njime kupa i umiva, a usput da gleda svog muža kroz sapun. Pored sapuna, dala joj je bočicu u koju treba nasuti so i nositi je uvijek sa sobom, i rekla joj je da kupi kilogram žita i da pola da pticama, a da pola baci na raskrsnicu, da izvrši malu nuždu u lončić i da ga stavi da proključa i tako je rekla da će ključati mozak njenog muža za njom.

Kasnije joj je dala posljednje olovo, za koje je ona kazala kako su na tom olovu ona i njen muž, i rekla da ga svojim rukama prepolovi, da bi ta žena kasnije naučila na to, a zatim joj kazala da jednu polovicu baci na mezarje, a drugu niz vodu. Također, nasula joj je dvije flašice vode, jednu je morala baciti niz vodu, a drugu na raskrsnicu. Pored toga, kazala da skine svoje donje rublje i da ga baci u vatru. Zanima me da li je ovo neki vid bacanja sihra, da li sam grješna što sam otišla kod ove osobe i kako postupiti u ovakvoj situaciji?

ODGOVOR: Alejkumu selam! Islam nam uči da se korist i šteta nalaze jedino u rukama Gospodara svih svjetova. Ono što On hoće, to biva, a ono što On ne želi, to se ne može desiti, kada bi se skupili svi ljudi i džini. Poznavanje gajba, nevidljivog svijeta, budućnosti, zna jedino Allah, a određene stvari tog svijeta znaju Allahovi poslanici, i to ono sa čime ih je Allah upoznao. Lijek i zdravlje jedino se nalaze u rukama Uzvišenog Allaha, s tim da je On odredio da određene stvari budu uzrok izlječenja. Međutim, saljevanje strave nije uzrok izlječenja, već povod bolesti, depresije, nervoze i slično. Ne postoji kur’anski ajet niti hadis Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji ukazuje na to da je saljevanje strave lijek, a isto tako ljudska iskustva ukazuju na to da u tome nema lijeka.

Stoga, nije dozvoljeno ići kod osoba koje se bave saljevanjem strave, jer su oni ti koji pokušavaju proricati budućnost, liječiti na nedozvoljen način ili se bave sihrom i slično tome, a sve to je haram, strogo zabranjeno u islamu. Ako Bog da, vi niste grješni što ste otišli kod te osobe, s tim da to više ne radite jer ste sada upoznati sa propisom. Lijek tražite u islamu, u dozvoljenom načinu liječenja, putem učenja Kur’ana, zikra prilikom spavanja, buđenja, ulaska i izlaska iz kuće, nužnika i slično tome, koristeći vjerodostojnu literaturu. Također, nema zapreke da idete kod ljudi koji se bave rukjom, liječenjem Kur’anom, koji su poznati po svojoj vjeri i znanju. Uputite Allahu dovu, naročito u namazu, koji morate obavljati, kao i ostale vadžibe, stroge obaveze u islamu, i klonite se grijeha, jer to sve štiti osobu, čini je smirenom. A Allah najbolje zna!

Mr. Osman Smajlović

Opasnost i pogubnost nošenja hamajlija (obavezno pročitajte)

 

Mnogi su Bošnjaci u proteklom ratu prilikom odlaska na borbenu liniju oko vrata stavljali zapise i hamajlije. Smatrali su da će ih one zaštiti od metka srpskog agresora. Mnogi to danas rade s uvjerenjem da hamajlija ili zapis obješen o vrat ili stavljen ipod miške pomaže liječenju od bolesti ili čuva od nje. Osim toga, i danas ima onih koji na vrata kuće ili na auto vješaju konjsku potkovicu smatrajući da će ih to spasiti “propisane” nesreće ili uroka. Nur dova je, kažu, najbolja hamajlija. Ona ima čudotvornu moć. Onaj ko je nosi, ući će “direktno” u džennnet.

Mnogi preko veze žele da postignu zaštitu. Hamajlija ih mnogo manje košta. Ne moraju klanjati, ne moraju postiti niti druge vjerske dužnosti obavljati, jer tu je hamajlija. Njima ne treba Allahova zaštita pored hamajlije. Mogu biti i nemoralni i odlaziti tuđim ženama, jer navodno hamajlija će ih zaštititi. A ako se desi i neka bolest ili nesreća, tu je opet hamajlija koju napravi neki “hodža”, vidovnjak ili sihirbaz.

Šarlatani iskorištavaju neznanje i sujevjerje masa i prave im zapise i hamajlije, nad njima izgovaraju zakletve tvrdeći da oni čuvaju od djelovanja džina, urokljiva oka i zavidnosti isl. Pravljenje hamajlija i prodaja već gotovih i friško spravljenih postali su unosan biznis.

Muslimani moraju znati da vješanje školjčice ili perle kao amuleta ili čitanje zapisa s tajanstvenim oznakama radi zaštite ili lijeka, predstavlja neznanje ili zabludu koji su u suprotnosti s Allahovim zakonima u svemiru.

U mnogim hadisima Poslanik s.a.v.s. je zabranio vješanje hamajlija i talismana, a u slučaju bolesti propisao standarni način zaštite a to je preventiva i liječenje dozvoljenim sredstvima. On kaže: “Liječite se, jer Onaj ko je stvorio bolest, stvorio joj je i lijek.” (Ahmed) Dakle, liječenje je vadžib, što znači da onaj ko se ne liječi čini grijeh prema Allahu. U drugom hadisu kaže: “Ako u nečemu od vaših lijekova ima koristi, zasigurno je ima u troma: medu, puštanju krvi iz vene (hidžama) i spaljivanju rane.” (Buharija i Muslim) Ovo su propisani načini liječenja u što svakako spada i šeriatski način liječenja rukjom onih koji obole od sihira, džinskog dodira ili uroka.

Koliko je hamalija opasna i pogubna pokazuje nam ova hadis: “Ukbe b. Amir kaže da je došao u karavani sa deset ljudi kod Allahova Poslanika s.a.v.s. Poslanik je sklopio sporazum sa devetoricom, a sa desetim nije. Upitali su ga za razlog, a on im je odgovorio: “Na mišici mu je talisman”. Čovjek je tada strgnuo zapis pa je Poslanik s.a.v.s. i sa njim sklopio sporazum, a potom rekao: “Ko objesi zapis počinio je širk.” (Ahmed i El-Hakim) Da su hamajlija i zapis vjerom propisani, Poslanik s.a.v.s. ne bi naredio ovom ashabu skidanje zapisa.

U drugom hadisu kaže: “Ko okači nešto tome je i prepušten”. (Et-Tirmizi) Na nama je da izaberemo da li želimo Allahovu ili nečiju drugu zaštitu. Uz hamajliju veoma često pojedini sihirbazi svežu džina da čuva hamajliju i da pazi kako bi ona uvijek bila djelotvorna. Nekad je džin zadužen i da lično čuva osobu koja nosi hamajliju, jer u hamajliji stoji naredba. Kada drugi džin čovjeku pokuša da naudi ili sihir donese on mu se po naredbi svoga sihirbaza suprotstavi. Zbog toga Poslanik s.a.v.s. i kaže da je osoba koja okači hamajliju njoj i prepuštena. Upravo u tome i jeste opasnost širka.

Vjerovati da potkovica, crvena traka, hamajlija ili zapis imaju moć čuvanja i sprečavanja zla pored Allaha je smiješno i neviđeni apsurd. Žalosno je da su ljudi skloniji vjerovati jednoj konjskoj potkovici nego Uzvišenom Gospodaru svjetova. Nur dovu najčešće nose oni koji, ili ne klanjaju nikako, ili to rade povremeno. Oni su ubijeđeni da će ih ona uvesti u džennet iako ne praktikuju ono što od njih traži Gospodar svjetova.

A što se tiče vašeg pitanja kako prepoznati ispravnog od neispravnog liječnika evo vam odgovora. Znakovi po kojima ćete prepoznati sihirbaza su:
1. Raspituje se o bolesnikovim roditeljima.
2. Traži privatne bolesnikove stvari kao što su (odjeća, maramice, kapa itd.)
3. Ponekad zahtijeva da mu se dovede životinja određenih osobina i da se zakolje, bez spominjanja Allahovog imena. Ponekad njenom krvlju namaže bolesna mjesta ili baci žrtvu na pusto mjesto.
4. Piše talismane (vradžbine, zapise).
5. Uči čarolije i izgovara nerazumljive talismane.
6. Daje bolesniku zapise koji se sastoje od četverouglova na kojima su slova i brojevi.
7. Naređuje bolesniku da se izdvoji od ljudi jedan određen period, boraveći u sobi u koju ne ulazi sunčeva svjetlost.
8. Ponekad traži od bolesnika da se ne pere vodom jedan određen period, uglavnom 40 dana, a ovaj znak upućuje na to da se radi o džinu kršćaninu koji služi sihirbaza.
9. Daje bolesniku stvari koje će zakopati u zemlju.
10. Daje bolesniku papire koje će spaliti i nakaditi se njima.
11. Priča nerazumljivim govorom.
12. Ponekad sihirbaz obavještava bolesnika o njegovom imenu, imenu grada iz kojeg je i o problemu zbog kojeg je došao prije nego mu ovaj i saopšti bilo kakvu informaciju o sebi i svom porijeklu.
13. Piše isprekidana slova na papir (zapis) ili na posudu od grnčarije bijele boje a onda naređuje bolesniku da to rastapa i pije.
Ovo su samo neki od znakova koji nam mogu pomoći u raspoznavanju sihirbaza od pravog i ispravnog liječnika Allahovom knjigom.

 

Hfz. Mr. Senaid Zajimović                                          .n-um.com