.

 

 

 

 

 


.

Husein ef. Kavazović izabran je za novog/starog reisu-l-ulemu Islamske zajednice u BiH.

Reis Kavazović odnio je uvjerljivu pobjedu dobivši 291 glas, dok je Zukorlić dobio 82 glasa. Reisu Kavazoviću je za novi, sedmogodišnji mandat,  povjerenje danas dalo Izborno tijelo Islamske zajednice na sjednici u Sarajevu. Kavazovićev protukandidat je bio zastupnik u skupštini Srbije i bivši muftije sandžački Muamera ef. Zukorlića. Kavazović je izabran tajnim glasanjem od strane Izbornog tijela kojeg čine sabornici Islamske zajednice, članovi Rijaseta, muftije, predsjednici mešihata, dekani i direktori islamskih ustanova, glavni imami i predsjednici izvršnih odbora medžlisa u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i bošnjačkoj dijaspori.

Biografija

Dr. Husein ef. Kavazović je i u proteklih sedam godine obnašao dužnosr reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegevini. Rođen je 3. jula 1964. godine u Jelovče Selu kod Gradačca.

Osnovno obrazovanje je stekao u rodnom mjestu, a Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu je završio 1983. godine. Na Šerijatskom fakultetu Univerziteta Al-Azhar u Kairu je studirao u periodu od 1985. do 1990. godine. Magistarski rad i doktorsku disertaciju odbranio je na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu, iz područja šerijatskog prava.


Radno iskustvo je sticao kao imam, hatib i mualim u džematima u Srebreniku i Gradačcu.

Obavljao je funkciju muftije tuzlanskog u periodu od 1992. do 2012. godine, a u članstvo Sabora Islamske zajednice Republike Bosne i Hercegovine izabran je prije agresije na Bosnu i Hercegovinu.

Nedugo nakon imenovanja na poziciju muftije tuzlanskog, zajedno s još devet članova delegacije Okruga Tuzla, po povratku iz Zagreba, biva zarobljen u Konjicu i odveden u logor HVO-a. Nakon sedam mjeseci ponovo je na slobodi i vraća se u Tuzlu.

Na poziciji tuzlanskog muftije dao je presudan doprinos u obnovi i radu Tuzlanskog muftijstva i Behram-begove medrese, uvođenju vjeronauke u osnovne i srednje škole, te u obnavljanju lista Hikmet. Tokom tog perioda u više mandata obavljao je dužnost predsjednika Školskog odbora Behram-begove medrese u Tuzli. Svojim zalaganjem je doprinio podizanju zgrade Biblioteke Behram-beg u Tuzli.

Jedan je od pokretača Centra za rehabilitaciju ovisnika o psihoaktivnim supstancama u Smolućoj kod Lukavca, prve ustanove za rehabilitaciju ovisnika u okviru Islamske zajednice u BiH. Zajedno sa svojim saradnicima, radio je na pokretanju i razvoju Agencije za certificiranje halal-kvalitete IZ-e u BiH. Aktivno je učestvovao u obnovi i izgradnji više desetina džamija na područjima Bosanskog Podrinja i Bosanske Posavine.

Istovremeno, snažno se angažirao i na zbrinjavanju prognanog i izbjeglog stanovništva iz Istočne Bosne tokom agresije, a potom i u obnavljanju infrastrukture IZ-e u BiH i povratku muslimana u sela i gradove iz kojih su protjerani. Bio je član i predsjednik Savjetodavne radne grupe za definiranje sadržaja u izradi projektne dokumentacije za kompleks Memorijalnog centra Potočari-Srebrenica.

U njegovom mandatu na poziciji reisu-l-uleme Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini je provela izmjene Ustava i značajne reforme u mnogim segmentima djelovanja Zajednice u domovini, domovinskim zemljama i dijaspori. Bio je u stalnom kontaktu sa vjernicima, u svim značajnijim prilikama, kako u domovini, domovinskim zemljama, tako i u iseljeništvu. Čest je gost u svim glavnim gradovima, kako u muslimanskom svijetu, tako i na Zapadu gdje je sagovornik najviših vjerskih, akademskih i političkih zvaničnika. Dobitnik je više priznanja od titula počasnog građanina do ličnosti godine.

Tokom obavljanja pozicije muftije tuzlanskog i reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini učestvovao je na brojnim naučnim konferencijama u domovini i svijetu. Autor je nekoliko knjiga i studija iz različitih oblasti islamskih nauka a naročito šerijatskog i komparativnog prava.

Od knjiga mu je do sada objavljeno:
 

  1.     Dvije kodifikacije šerijatskog porodičnog prava (Sarajevo: El-Kalem, 2012.)
  2.     Kodifikacija šerijatskog građanskog prava na temeljima hanefijske pravne škole (Sarajevo: El-Kalem, 2019.)
  3.     Prirodno pravo kod Mu'tazila (Sarajevo: El-Kalem, 2019.)
  4.     Prijevod i komentar na djelo: Muḥammad Qadrī paše, Murshid al-Ḥayrān: Kodifikacija šerijatskog imovinskog prava (Sarajevo: El-Kalem, 2019.)


Neki od naučnih i stručnih radova objavljenih u stručnim i naučnim časopisima su:

  1.     „Politička vlast i kodifikacija šerijatskog prava“, Znakovi vremena, No. 57-58, Sarajevo: 2012.
  2.     „Kratak pregled kodifikacije hanefijske pravne doktrine i osmanlijskih kanuna: nastanak i razvoj“, Novi Muallim, No. 51, Sarajevo: 2012.
  3.     „Politička vlast i kodifikacija: desekularizacija forme šerijatskog prava i dekonfezijalizacija državnih ustanova u islamskoj državi“, Glasnik Rijaseta IZ u BiH, Vol. LXXV, januar-februar mart-april, Sarajevo: 2013.
  4.     „Kapitulacije: promjene u šerijatskopravnoj doktrini međunarodnog prava“, Glasnik Rijaseta IZ u BiH, Vol. LXXV, maj-jun, Sarajevo: 2013.
  5.     „Pojava konstitucionalizma u muslimanskim zemljama u XIX stoljeću: slučaj Tunisa, Osmanske carevine i Egipta“, Glasnik Rijaseta IZ u BiH, Vol. LXXV jul-august, Sarajevo: 2013.
  6.     „Uvođenje sekularnog građanskog zakonika u Egipat: Nacionalni građanski zakonik (Qānūn al-Madanī al-Ahlī) iz 1883. godine“, Anali GHB, Knjiga XXXVII, Sarajevo: 2016.
  7.     „Identitet muslimana: Izazovi u današnjoj Evropi“, Novi Muallim, No. 73, Sarajevo: 2018.
  8.     „Osnove prirodnog prava kod mu'tazilah: izvori prirodno-pravne etike“, Znakovi vremena, Godina XXI, br. 79, Sarajevo: 2018.
  9.     „Osnovna načela mu'teziliskog teološkopravnog učenja“, Anali GHB, Knjiga XXXVIII, Sarajevo: 2017.
  10.     „Osnove ličnog statusa i javnog prava kod mu'tazila“, Anali GHB, Knjiga, XXXIX, Sarajevo: 2018.
  11.     „Pravo drugoga na priznanje u izvorima i tradiciji islama“, Oslobođenje, Pogledi, 24. mart 2018., rad je objavljen i u knjizi: Omer Ibrahimagić, Oporuka Bosni (Sarajevo: Monos, 2019.)



Oženjen je, živi u braku sa suprugom Fatimom; ima tri kćerke: Saimu, Kadiru i Eminu i unuka Muhammeda.


(Vijesti.ba)